Golyóstoll blog

Golyóstollakkal, tollbetétekkel, és egyéb irodaszerekkel foglalkozó blog azoknak, akiknek nem mindegy, mivel írnak.

Friss topikok

  • Antolion: Csak egy érdekesség: lehet, hogy véletlen, de a méltán ismert s 16 évadot megért CSI-sorozatban a ... (2024.04.02. 22:52) Teszt: Zebra F-301
  • golyóstoll: @Teréz_Pitykéz: Sajnos nem ismerek olyan zseléstollat, ami ebből a szempontból lényegesen jobb len... (2023.08.22. 22:03) Teszt: United Office Gel (LIDL)
  • golyóstoll: @Liu: Köszi a jelzést. Már én is találkoztam vele, de most a teljesség kedvéért bekerült az írásba... (2023.08.14. 22:50) Teszt és történet: ICO 70, ICO Scripto
  • golyóstoll: @Liu: www.volf-concorde.cz/eshop/163/kulickove-pero-concorde-classic-stribrne-4barevne.html?cookie... (2023.08.14. 22:45) Teszt: ICO Kaméleon
  • golyóstoll: Sic transit gloria mundi... (2023.03.10. 22:24) rOtring múzeum

Pilot és uni-ball bajok

2013.09.04. 16:27 golyóstoll

Pilot Hi-Tecpoint V5 tisztítás

Nagyjából két hete, a Pilot Hi-Tecpoint V5 rollerem betegeskedni kezdett. A korábbi, szép vonalak alig látható, erőtlen csíkokká változtak. Hiába csináltam bármit, nem sikerült normális írásra bírnom. Tudtam, hogy el fog jönni az ideje a drasztikus beavatkozásnak, de nem gondoltam, hogy ilyen hamar.

Fogtam a töltőtoll pucoláshoz használt eszközeimet (fülfecskendő, desztillált víz, papírtörlő, és néhány kis edény), és nekiálltam kitisztítani, hátha segít. Első körben eltávolítottam a tintapatront a tollból. A töltőtoll patronokkal szemben, ennek a patronjából könnyen kifolyik a tinta, azért nyílással felfelé kell lerakni.

Egy kis edénybe desztillált vizet töltöttem (bár elvileg mindegy, hogy csapvízzel, vagy desztillált vízzel mossuk a tollakat, én a vízkő miatt inkább desztvizet használok), felszívtam a fülfecskendőbe, és szépen átmostam a patronkiszúrón keresztül a tollat. Az átlátszó fogórészen szépen látszott, ahogyan megtelik a tintaadagoló, és a víz, amely a hegynél kicsöpögött, egyre tisztább lett.

Egy darabig ezt ismételtem, csak hogy biztos ne maradjon semmi szennyeződés benne. Mivel a tintaadagoló tele volt vízzel, a patront még nem raktam vissza a tollba, hanem először papírtörlőt szorítottam a kiszúróhoz, és heggyel felfelé tartottam a tollat. Ez szépen kihozta az adagolóból a vizet, látható volt, ahogy a kis lamellák közül eltűnik. Ezután egy darabig hagytam száradni.

A patron visszahelyezése után némi firkálásra volt szükség; valószínűleg vannak olyan részei az adagolórendszernek, amikben maradt víz, így kezdetben nagyon halvány kék volt a vonal. Idővel viszont helyrejött, és most megint a régi.

uni-ball Jetstream beszáradás

Van egy Jetstream RT tollam, amely tartaléknak van a táskámban, és elég ritkán használom. Ma mégis úgy adódott, hogy a kezembe akadt, és meglepődtem, mennyire világoskék a tinta. Nem erre emlékeztem, hanem szép sötét vonalakra. Ahogy tovább írtam, egyre kevesebb és kevesebb szín jutott a betűimbe, majd végül szinte láthatatlanná halványult.

Sajnos hiába körözgettem a papíron, hiába próbáltam belefújni a betétbe, semmi sem hozott eredményt. Úgy tűnik beszáradt. A fura a dologban, hogy a dátumozása szerint kevesebb mint egy éve gyártották a betétet, úgyhogy az ennél régebbi, és még kevésbé használt tartalék betétemet is megnéztem, és az kiváló állapotban van. Nem teljesen értem a dolgot, de az a gyanúm, zokon vette, hogy a táskámat néha a napon álló autóban hagyom. Emiatt némi csalódással úgy döntöttem, hogy a Jetstream tollamat mostantól nem fogom magammal hurcolni.

3 komment

Címkék: pilot beszáradás jetstream rollertoll uni-ball hi-tecpoint

A bejegyzés trackback címe:

https://golyostoll.blog.hu/api/trackback/id/tr925470395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

habpite 2018.03.08. 12:49:24

SX-101-es tollnál írtam, hogy rendeltem betétet az elmúlt év végén (SXR-72-07). Ami fura volt, hogy kb feléig kírtam az egyik betétet, és elkezdett halványulni, majd feladta és nemigazán írt többet, bármit csináltam. Semmi extra irodai asztalon használom, aztán mellényzseb. Egy másik betétet berakva, most ugyanez a helyzet. Mi történhet vajon a betét felénél? Szeretem ezt a típusú tollat a könnyű írás, meg a tartós tinta miatt, de rejtély számomra ez a viselkedés...

golyóstoll 2018.03.08. 13:25:19

@habpite: Egy ideje hanyagolom a Jetstream tollakat a hasonló rejtélyek miatt... :(

habpite 2018.03.09. 18:16:45

Ma volt egy kis időm. Fogtam egy másik írócsúcsot, kitisztítottam belőle az előző tintát teljesen (erre van lehetőségem), majd kicseréltem a halványan fogóval.
A tinta hasonlóan viszkózus volt, mint amit eddig láttam, nem folyt ki a betétből csere közben, pedig tartottam tőle.
Most ugyanolyan mint előtte volt, szép vastag sötét vonallal ír a régi betét, mint ahogy előtte.
Vagyis a gond nem a tintával történt, hanem az írócsúccsal. De hogy mi, ilyen rövid idejű/íráshosszú használat alatt?
Lehet az egész a túlbonyolított csúcs miatt van:
www.youtube.com/watch?v=MoNnQ6Bc5pU
süti beállítások módosítása