Golyóstoll blog

Golyóstollakkal, tollbetétekkel, és egyéb irodaszerekkel foglalkozó blog azoknak, akiknek nem mindegy, mivel írnak.

Friss topikok

  • golyóstoll: @Teréz_Pitykéz: Sajnos nem ismerek olyan zseléstollat, ami ebből a szempontból lényegesen jobb len... (2023.08.22. 22:03) Teszt: United Office Gel (LIDL)
  • golyóstoll: @Liu: Köszi a jelzést. Már én is találkoztam vele, de most a teljesség kedvéért bekerült az írásba... (2023.08.14. 22:50) Teszt és történet: ICO 70, ICO Scripto
  • golyóstoll: @Liu: www.volf-concorde.cz/eshop/163/kulickove-pero-concorde-classic-stribrne-4barevne.html?cookie... (2023.08.14. 22:45) Teszt: ICO Kaméleon
  • golyóstoll: Sic transit gloria mundi... (2023.03.10. 22:24) rOtring múzeum
  • bgakos: Kicsit vékony nekem a Jotter, nem kellemes vele írni, tudjátok esetleg, mennyivel vastagabb az XL ... (2023.01.05. 13:33) Teszt és történet: Parker Jotter

Teszt: Pentel EnerGel Sterling BL407

2013.11.28. 07:18 golyóstoll

Novemberben ajándékötlet hónapot tart a Golyóstoll blog. Ezt a tollat a zseléstollak kedvelőinek ajánlom. (Az ajándékozásról általánosságban ebben az írásban olvashatsz.)

Mióta kipróbáltam az EnerGel zseléstollat, még kevésbé értem, hogy miért van méltatlanul háttérbe szorulva a Pentel márka az országban. Ezért az ajándékötlet hónap zárásaként, de nem utolsósorban bemutatom a hónap egyik titkos favoritját, a Pentel EnerGel Sterling BL407 zseléstollat.

PentelEnergelSterling1-500.jpg

Korábbi írásaimban már volt szó a Pentel vállalatról, és ott azt is fejtegettem, hogy ez az az egyik olyan cég, amelyik kutatásaival és találmányaival igen nagy mértékben hozzájárult a különböző író- és irodaszerek fejlődéséhez.

Azt is mindig megjegyeztem, hogy ha bemész egy papírboltba, nem fogsz embernagyságú, zenélő-villogó-dudáló-szirénázó Pentel standokat látni. Ezek a termékek szürke eminenciásként ott vannak, és aki sietve vásárol, vagy felületesen néz szét, valószínűleg észre sem veszi őket. Ezért, ha már ilyen témájú blog írására adtam a fejem, feladatomnak tekintem, hogy felhívjam rá az emberek figyelmét.

PentelEnergelSterling2-500.jpg

Az EnerGel Sterling különlegessége, hogy alumíniumból készült, és bár csak néhány műanyaggyanús alkatrész vant benne, mégis meglepően könnyű. Valamivel hosszabb, és vastagabb mint az eddig kipróbált tollak, viszont ez nem válik kárára, hacsak nem akarod ingzsebben hordani. Akinek nagy a keze, annak viszont jó szívvel tudom ajánlani.

A toll többféle színben is kapható, de én a szokásos módon az ezüstszínű változatot szereztem be. A tolltest mindegyiknél sima, a feliratok és a minták fényesek, de a nagy része matt borítású. Emiatt a tapintása kellemes, nem hideg, és kifejezetten elegáns darab.

A nyomógomb hangosan, és precízen teszi a dolgát, és benyomás után visszaugrik, nem marad beesve. Bár ezt nem tartom alapkövetelménynek a tollaimmal szemben, azért valahol azt üzeni, hogy a gyártó ügyelt a minőségérzetre.

A klipszre térve, van rajta egy bemélyedés, amelynek a funkcióját nem igazán értem, és véleményem szerint lehetne kicsit rugalmasabb is. Viszont ahogy feszegetem, elég strapabírónak tűnik, és látni, ahogyan a vége körbeér a toll tetején, nem pedig valami műanyag kinövésre van ráakasztva. Azt is a klipsz tetején találjuk meg, igen apró betűkkel, hogy ezt a konkrét példányt Indiában gyártották.

PentelEnergelSterling3-500.jpg

A fogórész hullámos mintát kapott, amiben a hullámok egy egészen picit ki vannak domborítva. Bár egyáltalán nem éles, a mintázat meggátolja az ujjak csúszását. A toll vastagsága miatt könnyen megfogható kicsi és nagyobb kézzel is, bár bevallom, mérete miatt fiatalabbaknak nem biztos hogy jól áll a kezében.

PentelEnergelSterling4-500.jpg

A gyártó azt ígéri, hogy ez nem ám egy sima zseléstoll, hanem valamiféle folyékony zselés tintát tartalmaz, amely ötvözi mindkét halmazállapot előnyeit. A betétet megvizsgálva, és írás közben én egyébként nem vettem észre különösebb eltérést más, jó minőségű zseléstollakhoz képest.

A toll gyárilag 0,7 mm-es medium fekete tollbetétet kapott, ami egyenletesen, szép fekete vonallal ír, és szinte erőfeszítés nélkül siklik a papíron. Az én ízlésemnek kicsit túl vastagon fog, de ettől eltekintve semmi kivetnivalót nem találtam benne. Bár ezúttal nem csináltam száradási és vízállósági tesztet, javaslom az EnerGel-X-ről szóló írás elolvasását azoknak, akiket ez érdekel. A tollbetét szerintem semmivel sem rosszabb, mint bármelyik népszerű gyártóé.

PentelEnergelSterling5-500.jpg

A toll a közepén szétcsavarható, és nagy örömömre mindkét menetes alkatrész fémből van. Érthetetlen, hogy hogy lehetséges ez, mikor az egész nem került annyiba, mint egy műanyag Parker Jotter (korábbi árát tekintve, nem a tegnapelőtt felfedezettet).

Az EnerGel tollakhoz a következő tollbetétek léteznek:

  • Pentel LRN5: tűhegyű, 0,5 mm vastagságú zselés tollbetét
  • Pentel LR7: nyílhegyű, 0,5 mm vastagságú zselés tollbetét
  • Pentel LRN7: tűhegyű, 0,5 mm vastagságú zselés tollbetét
  • Pentel LRN10: nyílhegyű, 1,0 mm vastagságú zselés tollbetét

Kicsit furcsállom, hogy a 0,5 mm-es betét csak tűhegyű változatban érhető el, de amíg nem próbáltam, nem mondok róla véleményt. Az itthoni tollbetét beszerzést illetően nem vagyok teljesen magabiztos, mert bár megtaláltam a forgalmazó 2013-mas katalógusát, abban egy árva kukkot sem szenteltek ennek. Remélhetőleg azért meg lehet őket vásárolni.

Előnyök:

  • igényes, minőségi darab
  • hasonló társaihoz képest meglepően olcsó

Hátrányok:

  • nincs

Beszerzés

A Pentel tollak magyarországi kizárólagos forgalmazója a Tiara Kft. Webshopjuk nincs, a weboldaluk valami borzasztó, viszont van bemutatótermük, és karácsonyi katalógusuk, szóval élek a feltételezéssel, hogy bárkit szívesen kiszolgálnak. A katalógusban láttam a tesztelt tollat, úgyhogy valószínűleg könnyen be lehet szerezni.

Az említett cégek semmilyen módon nem támogatták az írás elkészítését, sőt, valószínűleg fogalmuk sincs a blog létezéséről. Semmi közöm hozzájuk, azon kívül hogy elégedett vásárló vagyok.

3 komment

Címkék: ajándék zseléstoll pentel energel

A bejegyzés trackback címe:

https://golyostoll.blog.hu/api/trackback/id/tr475651131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

golyóstoll 2016.08.03. 09:29:09

@Glynch: Leginkább ízlés kérdése. A tűhegyet előszeretettel alkalmazzák zselés- és folyékony tintás tollak esetében, valószínűleg konstrukciós okból. Felhasználó szemszögből két előnye van: vékonyabb kialakításnál nehezebben ér a hegy oldala a papírhoz (nem karcol olyan könnyen), illetve könnyebb vele vonalzót használni. :-)
süti beállítások módosítása