Golyóstoll blog

Golyóstollakkal, tollbetétekkel, és egyéb irodaszerekkel foglalkozó blog azoknak, akiknek nem mindegy, mivel írnak.

Friss topikok

  • Antolion: Csak egy érdekesség: lehet, hogy véletlen, de a méltán ismert s 16 évadot megért CSI-sorozatban a ... (2024.04.02. 22:52) Teszt: Zebra F-301
  • golyóstoll: @Teréz_Pitykéz: Sajnos nem ismerek olyan zseléstollat, ami ebből a szempontból lényegesen jobb len... (2023.08.22. 22:03) Teszt: United Office Gel (LIDL)
  • golyóstoll: @Liu: Köszi a jelzést. Már én is találkoztam vele, de most a teljesség kedvéért bekerült az írásba... (2023.08.14. 22:50) Teszt és történet: ICO 70, ICO Scripto
  • golyóstoll: @Liu: www.volf-concorde.cz/eshop/163/kulickove-pero-concorde-classic-stribrne-4barevne.html?cookie... (2023.08.14. 22:45) Teszt: ICO Kaméleon
  • golyóstoll: Sic transit gloria mundi... (2023.03.10. 22:24) rOtring múzeum

Rólam

2015.06.07. 16:02 golyóstoll

Köszönöm, hogy meglátogattad a blogomat, remélem találsz számodra érdekes olvasnivalót.

Miért ír valaki blogot írószerekről?

Napjainkat folyamatos rohanásban éljük. A feszített tempó pedig arra sarkall, hogy mindent most azonnal akarjunk. A magam részéről szeretnék végre egy kicsit lassítani. Számomra az élet apró örömei közé tartozik elmélázni a piros lámpánál, megcsodálni egy szépen gondozott virágoskertet, hallgatni a fák leveleinek hangját a szélben, vagy egy érdekes írószert kézbe venni.

David Rollyn illusztrációja - kép: Adventures of Yoo

A szüleim nagy becsben tartották az írószereket. A tollak szeretetét valószínűleg édesapámtól örököltem, aki a legszebb - többnyire ajándékba kapott - darabokat kincsként őrizte, és az évek során továbbajándékozta nekem. Gyermekkoromban imádtam papírboltba járni, a jellegzetes illattal a mai napig nem tudok betelni. Az iskolaév legjobb része a szeptember volt, amikor feltölthettem tolltartómat. Ahogyan felnőttem, a szenvedélyt felismertem, és tudatosan kezdtem foglalkozni a témával, bár a legtöbb emberhez hasonlóan sem a munkában sem a magánéletben nem kell sokat kézzel írnom.

Miért olvas valaki blogot írószerekről?

Például mert jó ár/érték arányú golyóstollat szeretne választani a boltban fellelhető hatalmas kínálatból.

Vagy arra kíváncsi, hogy a különféle termékek között mi a különbség.

Talán szeretné magát megtisztelni egy kivételes minőségű, gazdag múlttal rendelkező toll, vagy ceruza használatával, esetleg kíváncsi, hogy melyek ezek, és miről szól a történelmük.

Lehet, hogy odafigyel az általa használt használati tárgyakra, így az írószerekre is, és akár csak minimális mértékben érdekli, hogy hogyan működik, és mi vezetett oda, hogy a kezében tarthatja.

Analógnak lenni nem menő. Nem lehet vele ismerkedni. Nem lehet vele felvágni, mint egy vitorlással az Adrián. Magadnak, magadért csinálod. Jó hatással van az ember idegrendszerére, később képes igen rossz hatással lenni a pénztárcájára.

Mi haszna van a bloggernek egy írószer blogból?

Alapvetően nincs. Az írásokban szereplő dolgokat többnyire saját zsebből vásároltam, vagy rokonoktól, ismerősöktől kaptam ajándékba. Az utóbbi években néhány gyártó/forgalmazó is küldött kipróbálásra termékeket, melyeket minden esetben jeleztem, és jelezni fogok az adott írásban. A blog minden esetben az én véleményemet mutatja be, és nem a gyártók üzenetét. Vannak olyan termékek, melyek a megérkezésük óta a dobozban várnak, és nem írtam róluk, mert nem találtam őket érdekesnek. Alapvető feltétel részemről, hogy ha valami nem tetszik, azt is leírom, ellenkező esetben nem fogadom el a felajánlott termékmintát.

Nem vagyok és voltam érdekelt egyetlen írószereket gyártó, vagy forgalmazó cégben sem. A munkám egyáltalán nem kapcsolódik az íróeszközökhöz, és ez így van jól. Ha másképp lenne, a hobbi esetleg kényszerré válhat.

Kérlek a bejegyzések olvasásánál vedd figyelembe, hogy nem tükröznek valódi szaktudást, pusztán önszorgalomból végzett kutatásaim eredményét, vagy egyszerűen a véleményemet osztom meg. A blogot egyfajta hobbiként, hiánypótló jelleggel írom. 

Hogyan érem el a blog szerkesztőjét?

Ha bármi eszedbe jut, amit megosztanál velem, és az olvasóimmal, nagy örömmel veszem, ha hozzászólsz a megfelelő írás alatt, vagy a blog Facebook oldalán. Az emberek nagy része véleménynyilvánítás nélkül továbblép, de szívesen olvasok róla, hogy Te mit gondolsz. Ha esetleg közvetlenül csak nekem szeretnél üzenni, privát üzenetet is a Facebook oldalon keresztül küldhetsz. Igyekszem mindenre válaszolni, de ezt nem tudom megígérni.

Mit kell még tudnom a blog témáíról?

  • A témákat az aktuális érdeklődésem alapján választom ki, mert a golyóstollakon kívül a töltőtollak, a ceruzák (grafitceruzák és töltőceruzák egyaránt) és egyéb írószerek is kedvesek számomra.
  • A hagyományos és hibridtintás golyóstollakat jobban kedvelem a zseléstollaknál és rollertollaknál.
  • Nem szeretem a túl vékony (ultra fine), és túl vastag (broad) vonallal író tollakat.
  • Amikor tehetem, cserélhető betétes, nyomógombos tollat használok.
  • Nem szeretem a "túlergonómizált" kialakítású, vagy "túldekorált" írószereket.
  • Nem látom értelmét a törölhető tintás tollaknak.

Hogyan dől el, hogy melyik gyártó termékei szerepelnek a blogon?

  • Elsősorban olyan dolgokról írok, amelyeket be tudtam szerezni. Azonban ha valami érdekel, nem spórolok sem pénzzel, sem idővel, hogy megszerezzem.
  • Szeretem a nagy múltú, történelemmel rendelkező gyártókat, akik élen járnak a kutatás-fejlesztésben, de mégis hűek maradnak hagyományaikhoz.
  • Kedvelem a világ legkülönfélébb országaiban működő helyi, családi- vagy családiasabb méretű vállalkozásokat.
  • A hozzáadott értéket az újítások, az eredeti ötletek, a transzparencia, és a házon belüli tervezés/gyártás képviselik a szememben.
  • Értékelem a jó ügyfélszolgálatot, a gyors- és problémamentes panaszkezelést, a barátságos, emberközpontú kommunikációt.
  • Nem kedvelem az önjelölt presztízs márkákat, a felvásárlás utáni lezüllesztést és a különféle márkanevek pusztán üzleti célú adás-vételét.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://golyostoll.blog.hu/api/trackback/id/tr875444969
süti beállítások módosítása