Golyóstoll blog

Golyóstollakkal, tollbetétekkel, és egyéb irodaszerekkel foglalkozó blog azoknak, akiknek nem mindegy, mivel írnak.

Friss topikok

  • golyóstoll: @Teréz_Pitykéz: Sajnos nem ismerek olyan zseléstollat, ami ebből a szempontból lényegesen jobb len... (2023.08.22. 22:03) Teszt: United Office Gel (LIDL)
  • golyóstoll: @Liu: Köszi a jelzést. Már én is találkoztam vele, de most a teljesség kedvéért bekerült az írásba... (2023.08.14. 22:50) Teszt és történet: ICO 70, ICO Scripto
  • golyóstoll: @Liu: www.volf-concorde.cz/eshop/163/kulickove-pero-concorde-classic-stribrne-4barevne.html?cookie... (2023.08.14. 22:45) Teszt: ICO Kaméleon
  • golyóstoll: Sic transit gloria mundi... (2023.03.10. 22:24) rOtring múzeum
  • bgakos: Kicsit vékony nekem a Jotter, nem kellemes vele írni, tudjátok esetleg, mennyivel vastagabb az XL ... (2023.01.05. 13:33) Teszt és történet: Parker Jotter

PAX golyóstoll, közvetlenül a gyártótól

2013.08.20. 11:18 golyóstoll

FIGYELEM! A Hungaropen szentendrei mintaboltja az írás publikálása óta megszűnt.

Úgy esett, hogy Szentendre környékére vitt az utam, ezért úgy döntöttem, meglátogatom a Hungaropen Kft. (a PEVDI bezárása óta a PAX toll gyártója) telephelyét, hátha sikerül szereznem a rejtélyes PAX Gel betétből, vagy a PAX Metal tollból, amelyek ugyebár elvileg léteznek, de bárhol kerestem eddig, mindenki csak a vállát vonogatta.

pax-gel-500.jpgPAX Gel tollbetét. Miért nem lehet kapni ezeket sehol?

Előzetesen próbáltam tájékozódni, hogy egyáltalán kiszolgálnak-e pár darabos tételben, főleg mivel sima végfelhasználó vagyok, és nem értékesítem tovább amit veszek. A pax.eu címen levő weblap konkrétan használhatatlan, a menüpontok nem működnek, csak két régi katalógus, és a pontos cím miatt érdemes megnézni. A Hungaropen weboldala jelenleg üres, de még rá lehet bukkanni a régi oldal nyomaira, ahol a következőket írják:

Szentendrén 27.000 m2 alapterületű, központi telephelyünkön – az írószergyártás mellett – kialakítottunk egy olyan nagyméretű raktárbázist, amely folyamatos raktárkészletével zökkenőmentesen biztosítja a kiszolgálást az ország bármely területéről érkező partnereinknek.

Sajnos a cégnek partnere nem vagyok, gondolom a kis- és nagykereskedőkre gondolnak.

Árukínálatunk három fontos piaci területet ölel fel:

  • tradicionális papír-írószer termékek,
  • reklám írószerek.


500 m2-en működő C+C áruházunk a cégünket személyesen felkereső vásárlókat szolgálja ki.

Valószínűleg sohasem tudjuk már meg, mi a harmadik fontos piaci terület, de ebben a bekezdésben már személyesen megjelenő vásárlóról van szó. Bár a C+C (cash and carry) hagyományosan egy nagykereskedelmi forma, én igen komoly vásárlónak érzem magam, szóval arra jutottam, próba szerencse alapon odamegyek.

pax-metal-szett-500.jpgPAX Metal, fémből készült PAX golyóstoll és töltőceruza

A következő információ amit be szerettem volna szerezni, a Hungaropen Kft. nyitvatartása. Sajnos ezt hosszas keresgélés után sem találtam az Interneten, úgyhogy fogtam a Google Maps-et, és a Street View segítségével megnéztem a bejáratot. A jó hír, hogy a nyitvatartás ki van írva, a rossz, hogy nem látszik. Ettől nem lettem okosabb.

Közszolgálati jelleggel tehát megosztom minden érdeklődővel a tapasztalataimat, hiszen a PAX tollról szóló írás sokáig magasan vezette a látogatottsági statisztikát, és még mindig a TOP 5-ben van, szóval biztosan van más is, akit érdekel.

pax-gel-pen.jpgPAX Gel alias PAX Frost. Gyárilag zselés betéttel szerelt, áttetsző PAX toll, kép a Hungaropen régi weblapjáról

Megközelítés

A 11-es főúton Budapest felől behajtva Szentendrére, még a város elején, a harmadik közlekedési lámpánál jobbkézre van egy autókereskedés. A kereskedés után közvetlenül lesz egy fehér tájékoztató jelzőtábla, amelyen Tahitótfalu és Vác szerepel egy sematikus térképrészleten. Rögtön a tábla után kell jobbra befordulni, a nagy, kék, Hungaropen Kft. felirat miatt el sem lehet téveszteni. (Ha a Caprice előtt autózol, már túlmentél.) Miután befordultál, közvetlenül van egy nyitott parkoló balra, de a portás beenged a sorompón, ha megmondod, hogy a "cépluszcé" áruházba jöttél. A telepen egyenesen kell hajtani, majd meg tudsz állni a kijelölt parkolóhelyek valamelyikén.

pevdi.jpgKép a Hungaropen C+C áruház bejáratáról, a Hungaropen weblapjáról

Ottjártamkor több, gyönyörűen felújított, és néhány felújításra váró veterán autó is volt az áruház bejárata közelében (nagy rajongója vagyok a régi Citröen-eknek, ezért azonnal felismertem egy Traction Avant-ot), és az épület körül még jónéhányat láttam a távolban. Komolyan mondom, már csak ezek miatt is megérte benézni.

Nyitvatartás

FONTOS! A nyitvatartás aktualitását utoljára 2015. februárban ellenőriztem, kérlek ezt vedd figyelembe!

Hétfő 7.30 - 16.30
Kedd 7.30 - 16.30
Szerda 7.30 - 16.30
Csütörtök 7.30 - 16.30
Péntek 7.30 - 14.00

 

FONTOS HÍR! A Hungaropen szentendrei mintaboltja az írás publikálása óta megszűnt.

Vásárlás

A bolt önkiszolgáló (cash and carry), tehát fogsz egy bevásárlókocsit, vagy kosarat, és körbejárhatsz. Természetesen az összes aktuális PAX termék megtalálható bent, köztük olyanok is, amelyeket már nem gyártanak, de még van belőlük raktárkészlet. Ezen kívül láttam Pelikan, rOtring, Snopake, Platignum, Daniel Hechter és Montblanc márkájú termékeket is. Némelyik szintén megmaradt készlet, mert bizonyos márkákat már nem forgalmaz a Hungaropen.

Minden terméken kétféle ár van. A "kiskereskedelmi ár" azoknak szól, akik továbbértékesítésre viszik a terméket, míg a "végfelhasználói ár" az, amin a betérő mezei halandó vásárolhat (mindkettőből értelemszerűen van nettó és bruttó). A végfelhasználói ár egyébként ugyanaz, mint amin több boltban is kaphatók a PAX termékek, de sajnos néhány helyen még ennél is drágábban adják őket, holott a két összeg között saccra úgy 30% különbség van.

A boltban általában egy-két kedves eladót is találsz, akik nekem mindig sokat segítettek. 

A PAX tollak és tollbetétek

Korábban már írtam róla, hogy hiányolom a PAX tollcsaládról szóló bővebb információt az Internetről. Egy katalógusban, amelyet hoztam, lényegeseb frissebb adatok vannak, mint a pax.eu weboldalon levőben. Nem találtam arra vonatkozóan tiltást, hogy megoszthatom-e másokkal ezeket az elvileg nyilvános dolgokat, így remélem a Hungaropen nem veszi zokon, ha megteszem.

pax-catalog1-500.jpg

Egy kis marketing :) (kép: Hungaropen katalógus)

A PAX golyósirón iránt több, mint 45 éve megmutatkozó, töretlen ívű vásárlói kereslet a legendás termékek körébe emelte ezt az írószert. Nem a külső felületén elhelyezett díszekkel, extrém formákka, egyszóval a külsőségekkel hódít, hanem a praktikus kivitelével és mebízható használhatóságával. Ugyanakkor csábító előnye, hogy bárhol elővehető, külleme nem hoz szégyent tulajdonosára és funkciója sem hagyja soha cserben. Az évtizedek óta tartó folyamatos sikere nemes egyszerűségében rejlik. Mindekét nem minden korosztálya kedveli és becsben tartja a tulajdonában lévő, eredeti PAX golyóstollat, mert esztétikus megjelenésű és kiváló használati értékkel bír. A felhasználók részéről megnyilvánuló hosszantartó márkahűség alapját, a kecses forma mellett, a minőségi összetevők felhasználása, az adott kornak megfelelő stílusos színek és a gondos kivitelezés képezi.

PAX változatok (16 különböző alapszínben):

  • PAX Office (fényes műanyag alsó rész): sötétkék, fekete, piros, zöld, fehér, bordó
  • PAX Beauty (pasztellszínű műanyag alsó rész): rózsaszín, pasztell zöld, pasztell kék, pasztell lila
  • PAX Matt Color (matt műanyag alsó rész): citrom, narancs, zöld, világoskék, sötétlila, magenta
  • PAX Matt Metal (matt műanyag alsó rész): fekete
  • PAX Metal (fém alsó és felső rész): golyóstoll, töltőceruza, golyóstoll+töltőceruza fémdobozban

Tehát a PAX Metal valóban létezik, és szerencsére volt is belőle pár darab. Legalábbis a töltőceruzából, és a dobozos duó változatból. Kérdésemre elmondták, hogy jelenleg nem gyártják ezeket, utolsó darabok vannak a polcokon, és a különálló toll már elfogyott. A klipsz a Metal változat esetében egyébként nem nyakkendő formájú, hanem a HP feliratnál széles, de utána elvékonyodik. A tollak mind 0,8 mm betéttel vannak szerelve, a ceruza 0,5 mm heggyel működik.

PAX tollbetétek:

  • PAX golyóstollbetét (G2 "koronás" fémbetét, 0,8 mm, íráshossz 10.000 méter): kék, fekete, piros, zöld
  • PAX gél betét (G2 "koronás" fémbetét, 0,8 mm, íráshossz 1.000 méter): kék
  • PAX X20 betét (műanyag hosszú betét, 0,7 mm, íráshossz 800 méterr): kék
  • PAX roller betét (0,7 mm, íráshossz 500 méter): kék, fekete
  • PAX csavaros betét ("Cross stílusú" fémbetét, 0,7 mm, íráshossz 500 méter): kék
  • Ezüst bőrjelölő betét (0,7 mm): ezüst
  • Mini betét (0,7 mm): kék

A katalógus szerint a PAX tollbetétek már csak papírkártyás bliszterben kaphatók, azaz valószínűsítem, hogy azok, amelyek a tablettákhoz hasonló, műanyag+alufólia bliszterben vásárolhatók meg, régebbi darabok. Ez különösen a zselés betéteknél fontos, hiszen azok viszonylag hamar kiszáradnak, a hegyre helyezett viaszcsepp ellenére. Ha találtok ilyet bárhol, és megvennétek, mindenképp próbáltassátok ki a pénztárnál, fizetés előtt! A PAX Gel betét tehát valóban létezik, igaz, most már csak kéket gyártanak belőle, a piros, zöld, és fekete változatok megmaradt készlet. Az új kék betétnek nem csak a csomagolása más, de a fémtest sincs színesre festve, csak feliratozva. A G2 formátumú betéteken kívül a többinek csak az üres helyét láttam.

Vélemény

Bent a gyártelepen egy kicsit olyan volt, mintha a múltban jártam volna. (Nem csak az oldtimerek miatt.) Ahogy azt már korábban bevallottam, számomra (és valószínűleg sok kortársam számára is) a PAX jelentette a golyóstollat, ezért a mai napig szívesen használom, és mindig a kisiskolás évek jutnak eszembe, amikor kézbe veszem.

pax-catalog2-500.jpg

Korabeli PAX hirdetés. (kép: Hungaropen katalógus)

Szívesen bekukkantottam volna a gyárba, hogy megnézzem, hogyan készül gyerekkorom kedvenc írószere. Megkérdeztem volna, hogy hogy tudják tollbetéteik íráshosszával az összes konkurens gyártót lenyomni, miben jobb a PAX toll a Parker Jotternél (mert hogy ezt egy Hungaropenes dolgozó el tudná nekem mesélni, abban szinte biztos vagyok), és hogy mi történt azzal a sok üres épülettel az udvarban, amelyeken "Üzemen kívül" táblát láttam, de nem tudom mennyire láttak volna szívesen.

15 komment

Címkék: vélemény pax nyitvatartás hungaropen

A bejegyzés trackback címe:

https://golyostoll.blog.hu/api/trackback/id/tr75447753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dolmi medve 2013.12.13. 20:40:52

Véletlenül találtam a bejegyzésedre, pont most szeretnék a mintaboltba elmenni, talán ez Januárra csúszik majd át, szeretnék egy PAX Metal tollat.

golyóstoll 2013.12.13. 21:05:47

Köszönöm hogy megosztottad ezt velem! :)
Toronymagasan ez a legolvasottabb írásom már hónapok óta, és mégsem szólt hozzá ezidáig senki.
Tervezek egy külön cikket a PAX Metal-ról, de elöljáróban annyit, hogy mindenképpen szedd ki a dobozából, és próbáld ki mielőtt megvennéd, mert az enyémbe például kicsit rövidebb rugó került a kelleténél.
Miután kivetted, kattogtasd egy kicsit, majd nézd meg, hogy a hegyet _teljesen_ visszahúzza-e, például a körmöddel. Az enyémnek kb. fél mm-rel kilóg visszahúzott állapotban is, és a mechanika kissé pontatlan.
Érdekes, mert egy másik PAX tollam (kicsit nagyobb) rugóját belerakva teljesen jól működik. Mivel a nyomógombok sem egyformák mindegyik PAX tollon, egy kicsit olyan érzésem van, hogy variálják az alkatrészeket, és az enyém egy kevésbé jól sikerült darab.
Egyébként nagyon igényes, kb. fele annyiba kerül mint az acél Jotter, de a hajszállal vastagabb tolltest, a fém díszgyűrű és a klipsz miatt sokkal vagányabban néz ki. Cserébe zörög benne a betét. (A Jotterben is, de nem ennyire.)

H.József 2015.03.22. 19:56:22

Hali
Jómagam is, golyóstoll kedvelő lévén érdeklődöm már egy ideje a PAX golyóstollak iránt,(amugy megjegyzem én csak hirből hallottam róla, mivel Nagyváradon élek). Többszöri keresgélés után most hétvégén sikerült találnom néhány darabot az egyik áruházban a fele fém fele műanyag változatból. S így találtam rá a web oldalukra , ami enyhén szólva nagyon gyenge.pld...nem lehet rendelni, nincsenek infok, árak stb.
De magyar termék lévén tovább keresgéltem, s így jutottam ide...köszi a cikket.
Biztos vagyok benne, ha komolyan foglalkoznának vele ( mármint a céggel, reklám, web old. Stb.) volna rái gény.

golyóstoll 2015.03.22. 20:54:10

@H.József: Szia! Remélem beváltja a hozzá fűzött reményeket!

Sajnos a Hungaropen marketing hiányát én sem tudom hová tenni. Persze gondolom azért még mindig fogynak a PAX tollak, hiszen amikor az X generáció iskolába járt, nem nagyon lehetett mást kapni értelmes áron, és ez mély nyomokat hagyott az emberekben.

vino-et-veritas 2015.09.21. 19:02:41

A lehetetlen pénteki nyitvatartás miatt már sikerült lemaradni róluk...
Kérdésem: kártyás fizetés van-e náluk?

Üdv, Vino

Varga Levente 2017.12.10. 17:04:41

A Metál változatát nem lehet interneten vásárolni?

golyóstoll 2017.12.10. 18:57:22

@Varga Levente: Nem nagyon találkoztam vele régóta sem weben, sem élőben.

Varga Levente 2017.12.10. 19:02:28

Értem.És van nekik boltjuk?

golyóstoll 2017.12.10. 19:08:18

@Varga Levente: Úgy érted a gyártónak? A mintaboltjukat 2016-ban bezárták, úgy tudom azóta már csak az írószerüzletekben lehet PAX tollakat venni, közvetlenül tőlük már nem.

Varga Levente 2017.12.10. 19:19:42

Igen így értettem.Ezt viszont sajnálom, mert mifelénk nem nagyon vannak olyan boltok ahol árusítják.

golyóstoll 2017.12.10. 20:24:45

@Varga Levente: A helyedben felhívnám őket telefonon (hungaropen.hu-n kint van a telefonszám), hogy a közelben hová szállítanak.

vargal9 2018.12.14. 16:47:18

PAX Gel már nem kapható?

golyóstoll 2018.12.14. 17:37:59

@varga9: Boltban sosem láttam, a mintaboltnak meg hűlt helye :(
süti beállítások módosítása