Golyóstoll blog

Golyóstollakkal, tollbetétekkel, és egyéb irodaszerekkel foglalkozó blog azoknak, akiknek nem mindegy, mivel írnak.

Friss topikok

  • golyóstoll: @Teréz_Pitykéz: Sajnos nem ismerek olyan zseléstollat, ami ebből a szempontból lényegesen jobb len... (2023.08.22. 22:03) Teszt: United Office Gel (LIDL)
  • golyóstoll: @Liu: Köszi a jelzést. Már én is találkoztam vele, de most a teljesség kedvéért bekerült az írásba... (2023.08.14. 22:50) Teszt és történet: ICO 70, ICO Scripto
  • golyóstoll: @Liu: www.volf-concorde.cz/eshop/163/kulickove-pero-concorde-classic-stribrne-4barevne.html?cookie... (2023.08.14. 22:45) Teszt: ICO Kaméleon
  • golyóstoll: Sic transit gloria mundi... (2023.03.10. 22:24) rOtring múzeum
  • bgakos: Kicsit vékony nekem a Jotter, nem kellemes vele írni, tudjátok esetleg, mennyivel vastagabb az XL ... (2023.01.05. 13:33) Teszt és történet: Parker Jotter

Csak csóválom a fejem...

2013.10.13. 16:35 golyóstoll

Az országot járva gyakran betérek különböző kisebb papírboltokba, megnézem a kínálatot, hátha találok valami érdekeset, amit máshol nem. Sajnos ez ritkán fordul elő, de helyette ízelítőt kapok a kereskedők hozzáállásából.

A minap egy kis üdülővárosban jártam, és bementem az első útbaeső boltocskába. Nem találtam semmi érdekeset, csak a szokásos noname tollakat, úgyhogy gondoltam megkérdezem, nincs-e valami különleges tollbetétjük a gyűjteményembe. Egy idős hölgy fizetett előttem, egy Parker betétet kért. Az eladó elővett egy bliszteres csomagolású Parker betétet, és odaadta neki. Mivel nem tudott visszaadni, javasolta a néninek, hogy vegyen még egy 80 Ft-os műanyag tollat is.

parker-ballpoint-refill-small.jpg

A végösszeg így közel kétezer forintot kóstált. A műanyag vacak érdekes kontrasztot mutatott a Parker csúcsminőségű tollbetétje mellett. Ezután én következtem. Szintén Parker tollba való betétet kértem, de nem Parker márkájút, hanem valami olcsóbbat. Sajnos csak olyat tudott volna adni, ami nekem is van, úgyhogy végül nem vettem semmit.

A nyugdíjas néni még bent volt ezalatt, úgyhogy kiérve a boltból elkezdte mondani, hogy ő igazán nem ilyen drága típusra gondolt, és szólhatott volna neki az eladó, mert hallotta, hogy van kevesebbért is. Megkérdeztem, hogy mire szeretné használni a tollbetétet, mire elmondta, hogy csak rejtvényfejtésre kell neki. Nos, arra szeritnem is megfelel valami olcsóbb.

Mi a tanulság? Ki volt a hunyó? A néni, amiért nem kérdezte meg, hogy nincs-e valami olcsóbb? Esetleg az eladó, amiért nem ajánlott automatikusan olcsóbb helyettesítő terméket? Vagy eredetileg rossz kérdés hangzott el?

Sajnos erre nem tudom a választ. Ezek az esetek azonban mindig megerősítenek abban, hogy ha akár csak egy hasonló esetet sikerül megelőzni, van értelme az írásaimnak.

3 komment

Címkék: vélemény papírbolt tollbetét

A bejegyzés trackback címe:

https://golyostoll.blog.hu/api/trackback/id/tr775566668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atomi2500 2014.04.22. 20:46:17

Szerintem az eladó volta hunyó, hiszen sejthette, hogy a néni nem regényt akar írni, vagy leveleket, vagy tudomisén, hanem az idősek kedvelt hobbiját űzi, a keresztrejvényfejtést, amihez olcsóbb betét is jó (szerintem ahhoz a PAX is drága). Ezenkívül valószínűleg azzal is tisztában volt (csak nem érdekelte), hogy a néninek nem olyan magas a nyugdíja, hogy ennyit költsön egyetlen tollbetétre.

Addamm 2015.08.01. 00:38:04

Szerintem abszolút nem az eladó volt a hibás. Mivel a néni Parker tollbetétet kért, abból pedig csak ez a drága volt. Ha úgy kérte volna ahogy Te/Ön, hogy parker tollba valót csak olcsóbbat mint az eredeti akkor mondta volna az eladó, hogy nincs olcsóbb. A másik pedig, hogy a vásárló az vásárló, lehet 14 és lehet 80 éves is, az eladónak pedig teljesen mindegy, hogy mennyi az illetőnek a zsebpénze/fizetése/nyugdíja. Szép is lenne, ha mondaná az eladó, hogy "elnézést magának úgy is alacsony lehet a nyugdíja, ne vegyen 2000-ért tollbetétet". Azon kívül, hogy nem érdekli, köze sincs hozzá, hogy ki mennyiből gazdálkodja ki a vásárolni kívánt termék árát. Arról meg végképp nem az eladó tehet, hogy nem tudja mire akarja használni a tollbetétet a néni, és valamilyen szinten ehhez sincs nagyon köze.

kirkkapitany 2016.08.03. 12:23:33

sok ilyen eladó van a papír-írószer üzletekben. nem is nagyon szeretek itthon vásárolni, mert sokszor évek óta raktáron, vagy kirakatban porsodó beszáradt tollakat, betéteket árulnak. vagy töltőtollakat a hegyükre támasztva tárolnak, és utána el akarják adni.
és nagyon irritáló, hogy ha konkrét kérdéssel, gyári számmal keresek valamit, akkor hülyének néznek. vagy közlik hogy nincs ilyen termék.
süti beállítások módosítása