Golyóstoll blog

Golyóstollakkal, tollbetétekkel, és egyéb irodaszerekkel foglalkozó blog azoknak, akiknek nem mindegy, mivel írnak.

Friss topikok

  • Antolion: Csak egy érdekesség: lehet, hogy véletlen, de a méltán ismert s 16 évadot megért CSI-sorozatban a ... (2024.04.02. 22:52) Teszt: Zebra F-301
  • golyóstoll: @Teréz_Pitykéz: Sajnos nem ismerek olyan zseléstollat, ami ebből a szempontból lényegesen jobb len... (2023.08.22. 22:03) Teszt: United Office Gel (LIDL)
  • golyóstoll: @Liu: Köszi a jelzést. Már én is találkoztam vele, de most a teljesség kedvéért bekerült az írásba... (2023.08.14. 22:50) Teszt és történet: ICO 70, ICO Scripto
  • golyóstoll: @Liu: www.volf-concorde.cz/eshop/163/kulickove-pero-concorde-classic-stribrne-4barevne.html?cookie... (2023.08.14. 22:45) Teszt: ICO Kaméleon
  • golyóstoll: Sic transit gloria mundi... (2023.03.10. 22:24) rOtring múzeum

Élettartam garancia II. - Fisher Space Pen

2014.12.06. 18:27 golyóstoll

Ebben az új írássorozatban olyan gyártók után kutatok, akik olyannyira bíznak a saját termékeikben, hogy élettartam garanciát vállalnak rájuk. Bár manapság a tömegcikkek korában nem divat, hogy az ember ennyire ragaszkodjon egy írószerhez, de például a töltőtollak jó részét annak idején élethosszig tartó használatra tervezték.

Így egyetlen ilyen írószer megvásárlásával - amennyiben nem veszíted el - hosszú időre megoldottad az írás problémáját. Azt gondolom, Te is szívesen ülnél be egy olyan autóba, vagy használnád azt a billentyűzetet, ami ha elromlik, akkor a gyártó kérdés nélkül javítja, és ha ez nem sikerül, szó nélkül kicseréli. Nincs ez másképp az írószerekkel sem.

 A Fisher weboldalán a következő állásfoglalást találjuk:

REPAIR or REPLACEMENT

At Fisher Space Pen Co. we stand behind our products and our pens are guaranteed against all manufacturing defects.

If your Fisher Space Pen or your Fisher Space Pen Cartridge malfunctions, please send your item and all of the parts to us for repair or replacement via USPS 1st Class Mail. (Please be advised that USPS postal equipment tears an ordinary envelope and unprotected items are lost)

Upon receipt, your Fisher Space Pen product will be thoroughly inspected by our Quality Control Department to determine the cause of the malfunction and your repair or replacement will ship via standard shipping within three weeks at no cost to you. (During the holiday season from Thanksgiving through the New Year, this time period may be extended to four weeks from date of receipt)

We cannot be responsible for an item that is lost or damaged due to inadequate packaging and recommend that you insure your shipment in case of loss in transit.

Mely elnagyolt fordításban a következőt jelenti:

JAVÍTÁS vagy CSERE

A Fisher Space Pen vállalatnál kiállunk termékeink mellett, így minden tollunkra garancia vonatkozik a gyártási hibák tekintetében.

Ha a Fisher Space Pen tolla, vagy Fisher Space Pen tollbetétje nem működik megfelelően, kérjük küldje el nekünk minden tartozékával együtt javításra vagy cserére USPS Első osztályú küldeményként*. (Kérjük vegye figyelembe, hogy az USPS postai berendezései megrongálhatják a normál borítékot, és így tartalma elveszhet.)

Beérkezés után az ön Fisher Space Pen termékét minőségbiztosítási részlegünk alapos vizsgálatnak veti alá, hogy megállapítsa a meghibásodás okát, illetve a megjavított vagy kicserélt terméket postai úton juttatja el Önhöz ingyenesen, három héten belül. (A Hálaadástól Újévig tartó ünnepi időszakban ez akár négy hetet is igénybe vehet a beérkezéstől számítva.)

Nem vállalunk felelősséget a megfelelő csomagolás hiányában elveszett, vagy megsérült tartalomért, és javasoljuk hogy megfelelő értéknyilvánítás mellett adja fel küldeményét.

* Az USPS az amerikai posta, a First Class pedig nálunk a levélküldeménynek felel meg.

 A Fisher hozzáállása a garancia kérdéséhez legendás. Az interneten olvasható történetek szerint nem kérdeznek, nem kötekszenek, egyszerűen megjavítják, vagy szó nélkül kicserélik a terméket. Ez minden olyan esetre igaz, amikor marad annyi belőle, amennyit vissza lehet küldeni. Ez azt jelenti, hogy az egyetlen eset, amikor működő toll nélkül maradsz, ha elveszíted.

Néhány példa, amelyről olvastam:

  • A tollat elejtették és behorpadt. (Ez konkrétan a gyártó hivatalos oldalán szerepel.)
  • A tollon átmentek egy teherautóval és összenyomódott.
  • 10 éves használat után horpadásokkal küldték vissza a gyártónak.
  • A krómozás/fekete matt bevonat a használat során lekopott.
  • A klipsz letört a tollról. (Youtube videó előtte és utána)
  • A tollbetét végén kis tintagolyó keletkezett, mikor nem használták.

Természetesen butaság lenne azt gondolni, hogy minden Fisher Space Pen toll és tollbetét tökéletesen működik, így már nekem volt lehetőségem tesztelni a cég által ígért garanciát.

Az első eset akkor történt, mikor az egyik régebben vásárolt tollbetétem elkezdett megőrülni, és rövid pihentetés után mindig egy kis tintapöttyöt hagyott a papíron, mikor elkezdtem írni vele. Ezt a problémát sokan általánosnak tekintik a Space Pen tollbetétek esetében, de nekem mindaddig nem jelentkezett.

Szóval fogtam egy papírt, leírtam néhány sorban a gondomat, celluxszal ráragasztottam a betétet, beletettem egy sima kis borítékba, majd feladtam az USÁ-ba. Az olcsó feladás titka, hogy 20 gramm alatt legyen a levél súlya, ebben az esetben ugyanis jelenleg 300 Ft-ért elviszi a posta, sima, nem ajánlott küldeményként.

Bár a Fisher tollbetét nem kifejezetten olcsó, igazából nem vacakoltam volna a visszaküldésével, ha nem olvastam volna korábban egy felháborodott külföldi blogbejegyzést hasonló panaszról, melyre válaszul a Fisher a csere betét mellé csatolt mikroszkópos felvételt küldött a reklamálónak a hegyről, jelezve hogy mechanikai sérülés okozta a problémát. Lehet hogy nem így van, de nekem ebből az jön le, hogy valóban megvizsgálják a beküldött dolgokat, és érdekli őket, hogy mi a probléma.

Nagyjából két héttel később hozott egy kis dobozt a posta, benne két vadonatúj tollbetéttel, és egy levéllel, melyben elnézést kérnek, megköszönik a termékeik iránt tanúsított hűséget, és megígérik hogy megvizsgálják a beküldött, hibás terméket.

Nem mondom, hogy az év üzlete volt, de akkor megjegyeztem, hogy valóban reagáltak a panaszra, és a kárpótlás mértékét is korrektnek gondolom. Ezek után már tudtam mi a dolgom, mikor valamelyik nap észrevettem, hogy a "dobálósnak" használt Fisher Bullet tollam megrepedt a fogórész és a menet között. Fogtam egy közben begyűjtött másik Fisher tollbetétet, mely szokatlanul nehezen írt, és a Bullettel együtt rácelluxoztam egy papírra, melyen leírtam, hogy mi a probléma, valamint nagyon szívesen venném, ha valamelyik csere betét fekete helyett inkább kék lenne, amennyiben ez lehetséges.

Újabb két hét elteltével megérkezett a hasonló kis doboz. A levélben leírták, hogy a tollamat megjavították, a tollbetét cseréjét pedig mellette találom. A Bullet alsó része valóban új volt, a többi maradt, mellette pedig ott virított a két bontatlan betét, egy fekete és egy kék. A slusszpoén, hogy a Bulletet üresen küldtem el, viszont ebben volt egy harmadik, fekete betét is. Ez némileg kárpótol a feladás komolyabb díjáért, hiszen a Bullet egy drágább darab, így mégiscsak ajánlottam küldtem, valamint önmagában 20 grammot nyom.

Összességében, az említett két alkalommal rendkívül elégedett voltam a szolgáltatással, és az az igazság, hogy simán elhiszem, hogy bármilyen más gondom is lenne, a Fisher találna valami megoldást. Nyilván ezt megfizetem minden alkalommal, amikor a termékeikből vásárolok, azonban pontosan ez a garancia egy olyan hozzáadott érték, amely megkülönbözteti más, hasonló minőségű termékeket gyártó cégektől.

4 komment

Címkék: garancia fisher tollbetét

A bejegyzés trackback címe:

https://golyostoll.blog.hu/api/trackback/id/tr616961423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gem 2014.12.11. 08:53:20

Én is szeretem az élettartam-garanciás termékeket, csak két problémám szokott lenni. Az egyik, amikor még akár Európán belül is drágább a postaköltség, mint egy új termék ára. A másik, amikor olyan, régebben vásárolt termék megy tönkre, amelyikről már rég elfelejtettem, hogy annak idején élethossz-garanciát adtak rá :-)

golyóstoll 2014.12.12. 22:07:05

@Gem: Teljesen igazad van. Az ilyen esetekben (külföldi termék, magas postaköltség) gyakran a helyi képviseletnél lehet érvényesíteni a garanciát. A korrekt kereskedő ilyenkor viseli a gyártónak történő visszajuttatás (RMA) költségét, esetleg rögtön ad is cseredarabot.

A Fisher esetében nem tudom, hogy ez működik-e, mert nem kerestem meg ezügyben a magyarországi képviselőt, de volt már dolgom olyan céggel, amelyik hasonló esetben a magyar márkaképviselethez irányított, ők pedig szó nélkül küldték a csereterméket. (Nem élettartam garanciás termékről van szó.)

A második problémán sajnos sejtelmem sincs, hogyan lehetne segíteni... :-)

Fatér Dezső 2015.02.14. 10:57:31

ha olyan billentyuzetet vagy egeret szeretnel ami elettartamgaris akkor logitech, 10 eves egereket is cserelik ha megdoglik, csak a friss utodjat kuldik, na ugye elsore nem olcso de ott van termektamogatas

golyóstoll 2015.02.21. 13:35:14

@Fatér Dezső: Köszi a javaslatot. Nem véletlen, hogy mindenből Logitechet veszek! :-)
süti beállítások módosítása