Golyóstoll blog

Golyóstollakkal, tollbetétekkel, és egyéb irodaszerekkel foglalkozó blog azoknak, akiknek nem mindegy, mivel írnak.

Friss topikok

  • golyóstoll: @Teréz_Pitykéz: Sajnos nem ismerek olyan zseléstollat, ami ebből a szempontból lényegesen jobb len... (2023.08.22. 22:03) Teszt: United Office Gel (LIDL)
  • golyóstoll: @Liu: Köszi a jelzést. Már én is találkoztam vele, de most a teljesség kedvéért bekerült az írásba... (2023.08.14. 22:50) Teszt és történet: ICO 70, ICO Scripto
  • golyóstoll: @Liu: www.volf-concorde.cz/eshop/163/kulickove-pero-concorde-classic-stribrne-4barevne.html?cookie... (2023.08.14. 22:45) Teszt: ICO Kaméleon
  • golyóstoll: Sic transit gloria mundi... (2023.03.10. 22:24) rOtring múzeum
  • bgakos: Kicsit vékony nekem a Jotter, nem kellemes vele írni, tudjátok esetleg, mennyivel vastagabb az XL ... (2023.01.05. 13:33) Teszt és történet: Parker Jotter

Teszt: Pilot G2 és Pilot G2 Limited

2013.04.16. 08:02 golyóstoll

Véleményem szerint létezik a golyóstollak között néhány alap típus, amint mindenképpen ki kell próbálni, és a Pilot G2 egy ezek közül. Sokak szerint ez a zseléstoll forradalmasította a középkategóriás tollak piacát. Amerikában kirívóan népszerű típusról van szó, amely olcsó, kényelmes, és remek tintával van töltve. Valamiért nálunk nem annyira elterjedt, bár a legtöbb papírboltban és áruházban kapható.

A Pilot céget Japánban alapították, de azóta jelentősen bővült, és az európai piacot például nagyrészt franciaországi gyárukból látják el. Érdekesség, hogy a cégnek van magyarországi fióktelepe is. A Pilot rengeteg féle népszerű tollat gyárt.

PilotG21-500.jpg

A G2 tollcsaládnak több tagja van, és sok más modellben is a G2 betéttel találkozhatunk. (Például B2P Gel.)

A "sima" G2 egy cserélhető betétes, nyomógombos zseléstoll, amely 0,38 mm-es, 0,5 mm-es, 0,7 mm-es és 1,0 mm-es golyóval kapható. A 0,38 mm-es változat ritkának számít, a 0,7 mm-es viszont számtalan színű tintával létezik. A gyártó a remek tinta mellett a gumírozott fogórészt ajánlja a figyelmünkbe.

A G2 Pixie (XS) egy rövidebb, hordozhatóbb változat, amely valószínűleg nem újratölthető. Ez az USA-ban G2 Mini néven fut.

A G2 Pro fém szerelékekkel érkezik, de a tolltest színes műanyag. Hasonló a G2 ex modell is, amely viszont teljesen műanyagból készült. A Pilot európai weboldalán nem szerepel, így feltételezem itthon nehézkes beszerezni.

A G2 Limited a zászlóshajó, itt a toll nagy része fémből készült. Nevével ellentétben nem limitált kiadás, hanem folyamatosan forgalmazzák. Boltban is láttam már néhány helyen vitrinben, és különböző magyar webshopokban is meg lehet találni.

PilotG22-500.jpg

A mai egyik tesztalanyunk sima G2, amely kék, 0,5 mm betéttel érkezett (BLS-G2-5). A klipszre valamiért "PILOT G-2 05" van írva. Úgy tűnik, mintha maga a gyártó sem lenne benne biztos, hogy kötőjellel, vagy anélkül kell helyesen leírni a típust. Az európai weblapon kötőjellel van, az amerikain pedig kötőjel nélkül. Ettől sem lettem okosabb... Mindenesetre úgy döntöttem maradok a kötőjel nélküli változatnál.

PilotG25-500.jpg

Mióta napi szinten használom ezt a tollat, rájöttem hogy nem véletlenül olyan népszerű. A tolltest kialakítása igényes, a klipsz megfelelően rugalmas, a gumírozott fogórész kényelmes, a mechanika pedig határozott kattanással működik. Apróbb nüanszok vannak, például a fogórészen van két apró kis gumidudor, ami valószínűleg az öntéstechnológia következménye, valamint a nyomógomb a megnyomása után "beesve marad", és így írás közben zörög. Félreértés ne essék, ebben az árkategóriában ez teljesen normális, és engem különösebben nem is zavar. A tolltestbe "PILOT FRANCE" felirat van nyomva.

PilotG23-500.jpg

A másik áldozat egy antracitszürke színű G2 Limited változat. A Pro és Limited verziók csak 0,7 mm fekete betéttel vásárolhatók meg (BLS-G2-7), a tolltest színe viszont antracit, arany és ezüst is lehet. A tolltestre "G2 Limited" és "JAPAN" felirat van szitázva. Kötőjel nélkül. A Limited a szivacsos fogórésze és a súlya miatt kényelmesebb mint a "sima" G2.  

PilotG27-500.jpg

A tollvég fémből van, és lecsavarható. A sima G2-énél valamivel vastagabb, puhább érzetű fogórész egy fémhengerre van ráhúzva, ami viszont műanyaggal folytatódik. A tolltest másik fele így már műanyag menetre van rácsavarva. Ez a másik rész látszólag fémből van, valamilyen matt lakkozással vagy festéssel, a belsejében azonban szintén műanyag menetet találunk. Persze még ez is jobb, mint ha fém és műanyag alkatrészeket kellene egymásba csavarni.

PilotG26-500.jpg

A klipsz fémből készült, viszont egy, a tolltestből kiálló műanyagdarabra van rászorítva. A legfurább a toll nyomógombja, amely bár szintén fémből van, a közepén egy pici lyukból sárgászöld műanyag pöcök kukucskál. A gomb rugózott, tehát bekapcsolt állapotban is visszaugrik, viszont ekkor a pöcök "lent marad", így a gomb lyukas.

A viszonylag nagy árkülönbség és a műanyag alkatrészek miatt úgy gondolom a G2 Limited ár-érték aránya nem olyan jó mint a sima G2-é, de kétségkívül egy nagyon elegáns és dekoratív tollról van szó, amellyel hosszú távon is kényelmesen lehet írni.

PilotG24-500.jpg

A G2 tintájára igazán nem lehet sok panasz. Kellemes, egyenletes vonalakat húz, a kék szép, a feketéről pedig csak szuperlatívuszokban lehet nyilatkozni. Ha valaki esetleg mégis többre vágyik, tollfüggő körökben közismert tény, hogy a világ egyik leginkább presztízsmárkájának tartott Montblanc rollertoll betétje és golyóstoll betétje is használható kis tákolással átalakítással a G2 tollakban.

A betét nem folyik, nem ugrik, és alig pacáz, de a G2-ből a 0,5 mm-es nekem túlságosan karcos. A 0,7 mm-essel nincs ilyen probléma, ezért ha elhasználtam, legközelebb inkább ilyen betétet fogok venni. Összehasonlítottam egy másik gyártó 0,5 mm-es zseléstollával, és ott nem érzek hasonlót.

A tesztpapíron a kék tinta viszonylag gyorsan, kb. 3 másodperc alatt száradt meg. A fekete tinta nagyjának is csak ennyi idő kellett, viszont ez valószínűleg a nagyobb golyóméret és az ebből fakadó pacázás miatt kb. 7 másodpercig kenődött.

A tinta nem tűnik el teljesen víz hatására, de azért nem mondamám hogy teljesen vízálló. Különösen a fekete tinta egy része elkezdett a vízcseppben "gomolyogni". Mentségére szóljon, hogy megpróbáltam egy kicsit elkenni egy szalvéta csücskével, de nem sikerült.

Érdekes apróság, hogy a betétet más gyártóktól eltérően egy kis műanyag dugó zárja le, amelyen apró levegőző nyílás van. A fekete betétben a tintazáró zselének pedig feltűnő narancsszíne van.

PilotG28-500.jpg

Frissítés:

A toll remekül használható a folyékony tintás Pilot Hi-Tecpoint V5/V7 RT (a nyomógombos változat, nem a kupakos!) tűhegyű tollbetétjével, amely BXSV5RT/BXSV7RT típusszámmal kapható, valamint a nyílhegyű Pilot V-Ball RT (szintén nyomógombos!) tollbetétjeivel, melyek a BLSVB5RT és a BLSVB7RT. Ezek szintén igen jó minűségű rollertoll betétek.

Mivel a sima G2 megfelelően működik, de nem igazán izgalmas darab, ezért tartós használat után ideiglenesen félreraktam, majd meglepődve fedeztem fel, hogy a gumi fogórész kissé megkeményedett, és ragacsos lett. Ezt letörölve továbbra is használható, de némileg csalódott vagyok.

Előnyök:

  • G2: egyszerű, de kellemes kialakítás
  • G2 Limited: kényelmes fogórész, igényes tolltest
  • G2 Limited: szép árnyalatú fekete tinta

Hátrányok:

  • G2: 0,5 mm betéttel karcos
  • G2 Limited: csak egy része fém, a belseje műanyag
  • G2 Limited: műanyag pöcök a nyomógombban

Értékelés:
Pilot G2 0,5 mm betéttel: 3,5/5
Pilot G2 Limited 0,7 mm betéttel: 4/5

 

7 komment

Címkék: pilot g2 limited zseléstoll 40p 35p

A bejegyzés trackback címe:

https://golyostoll.blog.hu/api/trackback/id/tr795219822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mediolanum 2014.04.18. 21:15:52

Hello!
Én G-2-t használok mindennap 0,38-as kék betéttel, mely nem kapható itthon (vagy elég nehezen), ezért az Ebay-en rendeltem Hongkongból 350 Ft/db áron 6 darabot ingyenes szállítással. Két-három hét a postaidő.(Egyébként így a tollam Japánban gyártott. )
Amazonos vélemények után választottam ezt a gel-ink tollat, mert zavart az Uni rollerrek folyatása, állandó folt hagyása az írás mentén. Nekem a 0,5-ös verzió túl vastag volt gel-ink miatt. Az elején tényleg kicsit karcol, de pár oldal után bejáratódik a toll, és kényelmesen lehet vele írni. Kis megszokást igényel a tinta "gyorsasága" és a kör alakú gumi. Viszont ha egyszer rákapsz az ízére már nem akarsz mással írni.
Hátránya, hogy hamarabb fogy, mint egy hagyományos toll, de azért annyira nem gyorsan mint az Uni gel tollai. Ráadásul a G-2 tintája elképesztő mennyivel jobb.
A 0,38-as verziónál még ajánlott vigyázni a toll fejére és visszahúzni, hogy fedve legyen, különben néhány leejtés után eltörhet.
Ebayen laushop2011 nevű eladótól nyugodtan rendelhettek. De előtte ajánlott kipróbálni a 0,5-öst , ami kapható itthon, hogy tényleg megfelel-e ez a típus, és hogy kell-e vékonyabb.

mediolanum 2014.04.19. 09:13:57

* ahol Uni rollert írtam, ott valójában az Uni golyóstollaira gondoltam, pl SN101

golyóstoll 2014.04.19. 14:04:52

@mediolanum: Remek, köszi a tippet a 0,38-as betétről!

geza521 2017.06.08. 20:33:26

Sziasztok! Csináltam egy érdekes kísérletet: az uniball jetstream sxn 217 kifogyott betét hegyét beletettem a szintén uni ball signo 207 betétbe és nagyon szép égkék színű golyós (hibrid) tintaszínt kaptam. Kb hasonlít az eredeti GO-PEN tinta színéhez.

Szintén a hegyet áttéve pilot g2 sötétkék (blue-black) betétbe, egészen egyedi szürkés-zöldes-kék tintaszínt kaptam, szintén golyós (hibrid) tinta hatás.
Ebbe egy picit nehezen passzol bele, szorul, de bele lehet gyömöszölni a betét végébe.

Mérsékelten vízálló, de nem vészes annyira az elmosódás, bár egyből írás után vizeztem össze, áztattam. Lehet, hogy várni kell egy picit had száradjon. Ez további kísérlet tárgya lenne majd.
Száradási idő mind a két esetben 1 másodperc (!).

Nincs kihagyás sem. Nem kapar, nem karcol.
Végül pedig sokkal könnyedebb az írás, mint a Jetstream tollakkal, pedig nekem az is álom. Nekem amúgy semmi bajom velük, nem száradnak be.

Valószínű , hogy "megfejtettem" a hibridtinta működési elvét: maga a tinta zselés, de a kihordó eszköz (golyós szerkezet) "átkonvertálja" golyós "hatású" tintává.
Teljesen véletlen volt az egész:

1. Először Signettába próbáltam bele tenni a hegyeket "spórolás" címén, de nem volt az igazi. Sigo hegyet Signettába téve szinte ömlött a tinta, ami egyrészről relatíve könnyű, vastagbetűs M-es írást eredményezett, de a száradási idő 2-5 perc volt.

2. A Signo hegyet visszatéve Signo betétbe már nem működött a betét, már majdnem el is dobtam a betétet, de mégse tettem.

3. A Signo hegybe beletettem egy éppen kiürült Jetstream betét hegyét

4. Pilot G2 Blue-black betétben is kipróbálva.

geza521 2017.06.08. 20:36:50

*jav.: 3 Signo betétbe beletettem egy éppen kiürült Jetstream betét hegyét

Fffffffff 2018.10.08. 20:43:42

G2 limitedet itthon hol lehet kapni?

golyóstoll 2018.10.08. 20:44:24

@Fffffffff: Fogalmam sincs, a Pilot Magyarországot érdemes megkérdezni a facebookon. Annak idején külföldről hozattam 1 db-ot kipróbálni.
süti beállítások módosítása