Golyóstoll blog

Golyóstollakkal, tollbetétekkel, és egyéb irodaszerekkel foglalkozó blog azoknak, akiknek nem mindegy, mivel írnak.

Friss topikok

  • Antolion: Csak egy érdekesség: lehet, hogy véletlen, de a méltán ismert s 16 évadot megért CSI-sorozatban a ... (2024.04.02. 22:52) Teszt: Zebra F-301
  • golyóstoll: @Teréz_Pitykéz: Sajnos nem ismerek olyan zseléstollat, ami ebből a szempontból lényegesen jobb len... (2023.08.22. 22:03) Teszt: United Office Gel (LIDL)
  • golyóstoll: @Liu: Köszi a jelzést. Már én is találkoztam vele, de most a teljesség kedvéért bekerült az írásba... (2023.08.14. 22:50) Teszt és történet: ICO 70, ICO Scripto
  • golyóstoll: @Liu: www.volf-concorde.cz/eshop/163/kulickove-pero-concorde-classic-stribrne-4barevne.html?cookie... (2023.08.14. 22:45) Teszt: ICO Kaméleon
  • golyóstoll: Sic transit gloria mundi... (2023.03.10. 22:24) rOtring múzeum

Teszt: uni-ball Signo 207 UMN-207

2013.05.07. 07:37 golyóstoll

Egy nagyon népszerű zseléstoll típusról lesz ma szó, az uni-ball Signo 207-ről.

Az uni-ball a Mitsubishi Pencil nevű japán cég márkaneve, amely cég számtalan fajta népszerű tollat gyárt. Érdekes, hogy a Wikipedia szerint semmi köze a Mitsubishi cégcsoporthoz, de ettől függetlenül ha a Mitsubishi csoportról szóló oldalt nézzük, ott már a kapcsolódó vállalkozások listájában van, és az uni-ball tollakon több helyen találkozhatunk a "három gyémánt" logóval is. A Signo 207 az egyik ikonikus modelljük, amellyel versenybe szállnak a zseléstoll piacon.

UniSigno2071-500.jpg

A Signo család az uni-ball zseléstollait foglalja magába, amelyek közül a 207-es a zászlóshajó. Többféle változatban is kapható, bár az egzotikusabbak ritkaságnak számítanak:

  • Signo 207 (RT): Az alap darab, 0,7 mm betéttel.
  • Signo 207 Micro: Ugyanez, csak 0,5 mm betéttel.
  • Signo 207 BOLD: Ugyanez, csak 1,0 mm betéttel.
  • Signo 207 Colours: Ugyanez, csak színes tolltesttel.
  • Signo 207 Needle: Tűhegyű változat 0,7 mm betéttel.
  • Signo 207 Premier: Fémes hatású tolltest, puha zselés fogórész.

Azt, hogy pontosan melyiket tartod a kezedben, onnan tudod eldönteni, hogy a tolltestre, közvetlenül a fogórész fölött rá van írva. A tesztpéldányon csak egy "207" felirat szerepel, ebből lehet tudni, hogy ez a natúr, 0,7 mm-es nyílhegyű betéttel (UMR-87) szerelt változat.

UniSigno2073-500.jpg

A gyártó a gumis fogórészt, a műanyag csíptetőt, és az aláírásbiztos tintát ajánlja figyelmünkbe.

A gumírozott fogórészen kis dudorok vannak, hogy könnyebb legyen megfogni, illetve egy hosszú sánc ott ahol a mutató- és hüvelykujj találkozik. A klipsz valójában fémből van, egy kiálló műanyag darabra szorítva. Egyébként egészen kellemes, könnyen csíptethető vastagabb anyagra is, például farmer zsebére. A nyomógomb könnyen és határozottan jár.

UniSigno2075-500.jpg

Ezt a tollat napi használatban tartottam egy jó ideig, és azt kell mondjam nagyon kellemes darabról van szó. Talán az én hibám azonban, hogy egyszer, amikor 30-40 oldalt jegyzeteltem vele egyhuzamban, zavaróvá kezdett válni a fogórész kialakítása. Írás közben a középső ujjamhoz szorítom a tollat, amelyet kidörzsöltek a fogórészen található kis dudorok. Ezen kívül kényelmetlen lehet az is, hogy a "sánc" miatt a tollat csak egyféleképpen lehet megfogni, és kikényszeríti azt, hogy a hüvelyk- és mutatóujjunk ne érjen össze.  

UniSigno2072-500.jpg

A Signo 207 nagyon könnyedén ír, bár a 0,7 mm betét nekem egy kicsit vastag vonalat húz. A tinta valamivel halványabb kék, mint amit megszoktam, de nem zavaró.

Az egyetlen komoly probléma a száradási idő. Az írás után kb. 7 másodpercig a tinta meglehetősen könnyen kenődik, és a kissé egyenetlen tintaeloszlás miatt az írás egy része még jóval utána is. Kb. 15 másodpercig bírtam türelemmel, de még akkor is voltak részek, amelyeket minimálisan el lehetett kenni.

A tinta egyébként vízálló. Az uni-ball néhány típusában, például a Signo-kban speciális aláírásbiztos tinta van, amelyet Super Ink-nek neveznek.

UniSigno2074-500.jpg

Jó hír, hogy ha megvásároltunk egy bármilyen Signo 207 tollat, utána már elegendő a betéteket cserélgetni benne, és majdnem az összes változatot megkaphatjuk, a betétek ugyanis egyforma méretűek.

  • Signo 207: UMR-87
  • Signo 207 Micro: UMR-85
  • Signo 207 BOLD: UMR-80
  • Signo 207 Needle: UMR-87D

Előnyök:

  • aláírásbiztos tinta
  • könnyed írás
  • bőséges betétkínálat

Hátrányok:

  • hosszú száradási idő
  • hozzám hasonló görcsös jegyzetelőknek kényelmetlen lehet a fogórész

Értékelés: 4/5

5 komment

Címkék: 207 signo zseléstoll uni-ball 40p

A bejegyzés trackback címe:

https://golyostoll.blog.hu/api/trackback/id/tr415280028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

de1 2016.05.08. 14:18:25

Szia,

hihetetlen a hozzáértésed - úgyhogy elég mulatságos lenne, ha az elképedésen túl kommentálni is merném.
Viszont egy kis segítséget kérek.
Nyilván tudnom kéne, de sajnos nem: hol lehet a Signo 207-hez UMR-87 (0,7-es) betétet kapni?

Előre is köszönöm, és gratulálok a kiváló bloghoz.

de

golyóstoll 2016.05.08. 14:23:13

@de1: Szia! Ahol uni-ball tollakat tartanak, ott általában van UMR-87 tollbetét is. Pl. itt tájékozódhatsz: www.uniball.hu/Uni_uzletek.html

geza521 2017.06.08. 20:34:05

Sziasztok! Csináltam egy érdekes kísérletet: az uniball jetstream sxn 217 kifogyott betét hegyét beletettem a szintén uni ball signo 207 betétbe és nagyon szép égkék színű golyós (hibrid) tintaszínt kaptam. Kb hasonlít az eredeti GO-PEN tinta színéhez.

Szintén a hegyet áttéve pilot g2 sötétkék (blue-black) betétbe, egészen egyedi szürkés-zöldes-kék tintaszínt kaptam, szintén golyós (hibrid) tinta hatás.
Ebbe egy picit nehezen passzol bele, szorul, de bele lehet gyömöszölni a betét végébe.

Mérsékelten vízálló, de nem vészes annyira az elmosódás, bár egyből írás után vizeztem össze, áztattam. Lehet, hogy várni kell egy picit had száradjon. Ez további kísérlet tárgya lenne majd.
Száradási idő mind a két esetben 1 másodperc (!).

Nincs kihagyás sem. Nem kapar, nem karcol.
Végül pedig sokkal könnyedebb az írás, mint a Jetstream tollakkal, pedig nekem az is álom. Nekem amúgy semmi bajom velük, nem száradnak be.

Valószínű , hogy "megfejtettem" a hibridtinta működési elvét: maga a tinta zselés, de a kihordó eszköz (golyós szerkezet) "átkonvertálja" golyós "hatású" tintává.
Teljesen véletlen volt az egész:

1. Először Signettába próbáltam bele tenni a hegyeket "spórolás" címén, de nem volt az igazi. Sigo hegyet Signettába téve szinte ömlött a tinta, ami egyrészről relatíve könnyű, vastagbetűs M-es írást eredményezett, de a száradási idő 2-5 perc volt.

2. A Signo hegyet visszatéve Signo betétbe már nem működött a betét, már majdnem el is dobtam a betétet, de mégse tettem.

3. A Signo hegybe beletettem egy éppen kiürült Jetstream betét hegyét

4. Pilot G2 Blue-black betétben is kipróbálva.

geza521 2017.06.08. 20:36:14

*jav.: 3 Signo betétbe beletettem egy éppen kiürült Jetstream betét hegyét
süti beállítások módosítása