Golyóstoll blog

Golyóstollakkal, tollbetétekkel, és egyéb irodaszerekkel foglalkozó blog azoknak, akiknek nem mindegy, mivel írnak.

Friss topikok

  • Antolion: Csak egy érdekesség: lehet, hogy véletlen, de a méltán ismert s 16 évadot megért CSI-sorozatban a ... (2024.04.02. 22:52) Teszt: Zebra F-301
  • golyóstoll: @Teréz_Pitykéz: Sajnos nem ismerek olyan zseléstollat, ami ebből a szempontból lényegesen jobb len... (2023.08.22. 22:03) Teszt: United Office Gel (LIDL)
  • golyóstoll: @Liu: Köszi a jelzést. Már én is találkoztam vele, de most a teljesség kedvéért bekerült az írásba... (2023.08.14. 22:50) Teszt és történet: ICO 70, ICO Scripto
  • golyóstoll: @Liu: www.volf-concorde.cz/eshop/163/kulickove-pero-concorde-classic-stribrne-4barevne.html?cookie... (2023.08.14. 22:45) Teszt: ICO Kaméleon
  • golyóstoll: Sic transit gloria mundi... (2023.03.10. 22:24) rOtring múzeum

Teszt: Winning WZ-2005A

2013.10.22. 07:00 golyóstoll

Juhé! Ismét egy kiváló kínai toll!

Mai áldozatunk a Winning WZ-2005A típus, a Wenzhou Winning Pen Industrial Co., Ltd. kiváló terméke. amely 2007 vége felé került hozzám, céges beszerzés során.

A Winning Pen a weblapján olvasható leírás szerint a Kínai Tollgyártók Szövetségének vezető cége, amely különböző díjak büszke tulajdonosaként több mint 800 főt foglalkoztat, és évente mintegy 200 millió darab tollat és töltőceruzát értékesít. A forgalmazott típusok mindegyike megtalálható a lapon, viszont a képek annyira miniatűr méretűek, hogy alig lehet valamit kivenni belőlük.

WinningWZ2005a2-500.jpg

A WZ-2005A esetében egy egyszerű, mutatós golyóstollról van szó, amely metálszürke tollvéggel, klipsszel és nyomógombbal, valamint áttetsző piros műanyag tolltesttel van szerelve. A kényelmes írásról a gumírozott fogórész gondoskodik, aminek vastagsága pont megfelelő.

A mechanika megbízhatóan, és biztosan működik, még ennyi év után is. A klipsz viszont kicsit törékenynek tűnik, de ettől függetlenül sokáig megbízhatóan tette a dolgát, mert nem csíptettem rá vastag dolgokra.

Összességében elmondhatom, hogy a konstrukció korrekt, és kívülről egyáltalán nem kelti hitvány, olcsó termék benyomását.

WinningWZ2005a3-500.jpg

A tollból többet is kaptam használatra, amelyek közül az egyiket az irodában, a másikat sokáig a noteszem gerincébe tűzve használtam napi szinten, a harmadikat pedig kölcsönadtam.

Az első dolog ami feltűnt, hogy egy idő után a tinta mintha sűrűsödni kezdett volna, mert azt vettem észre, hogy egyre nehezebb és kényelmetlenebb írni a tollal. Mintha szándékosan állt volna ellen, mikor használni akartam, és igen erősen oda kellett nyomni, hogy rendesen fogjon. Ez még nem lett volna ok rá hogy kivegyem a csatasorból, de ami ezután történt, az viszont a legvadabb elképzelésemen is túltett.

A noteszemben tartott példánynak a gumi fogórésze először "hámlásnak" indult, azaz vékony gumidarabok szakadtak le róla, majd szép lassan elkezdett tágulni, és csúszkálni a helyén. Ez egy idő után annyira súlyossá vált, hogy mikor megfogtam a tollat, és rányomtam a papírra, a gumihenger teljesen lecsúszott a papír irányába, így gyakorlatilag már nem tudtam használni. Próbáltam megfordítani, de csak azt értem el vele, hogy mindkét vége kitágult, így végül elváltak útjaink.

Az irodában használt darabot ritkábban használtam, így egyszer csak azt vettem észre, hogy a fogórésze LEVET ERESZTETT. Nem viccelek, mikor megfogtam, valami nyúlós szmötyi maradt utána a kezemen. Itt már azért felszaladt a szemöldököm, de valamilyen megmagyarázhatatlan okból elvittem a csaphoz, és LEMOSTAM a gyalázatot fogórészt. Ezután, a későbbi balesetek elkerülése végett a biztos halálba, a kocsiba száműztem, ahol mintegy 3 évet töltött el, a legmostohább körülmények között. A kocsiban ugyanis nyáron 60°C, télen akár -20°C is lehet, és időnként erősen besüt a nap, ami minden műanyag ősellensége.

Ettől függetlenül a toll még sokáig működött, bár a fogórész teljsen megkeményedett, a betét pedig továbbra is nehezen fogott, mígnem kb. egy hónapja - valószínűleg az autóban átélt súlyos megrázkódtatások miatt - épp amikor szükség lett volna rá - írás közben minden előjel nélkül darabokra tört. (Maradványai elrettentő példaként azóta is a kézifékkar mellett hevernek.)

WinningWZ2005a1-500.jpg

A fényképeken a harmadik, alkalomszerűen használt példány látható, és az írásmintát is ezzel készítettem. Az idő vasfoga ezen is megtette hatását, mert a fogórész kicsit megsárgult, és egy helyen apró hámlás nyomát is fel lehet fedezni rajta. (A nyomógombon található fognyomokról pedig nem tudok nyilatkozni.)

A tollbetét már majdnem beszáradt, nehezen indul meg, de ha némi bemelegítés után izomból odanyomja az ember a papírra, akkor mondhatni rendesen fog. Ebben a formájában mondhatjuk, hogy nem annyira használható már.

WinningWZ2005a4-500.jpg

A tollbetét kissé meghajlott, amiről a rendszeres olvasók már tudhatják, hogy sosem jó jel. Egyébként a betét oldalán szereplő gyártási dátum 2006.09, vagyis ez a példány már több mint 7 éves. Ez a tollbetétek többségénél már nyugdíjaskornak minősül, így az ártól függően többé-kevésbé elfogadható, ha nem úgy ír mint újkorában. Természetesen vannak kivételek.

Előnyök:

  • szerencsére már nem lehet kapni

Hátrányok:

  • önmegsemmisítő fogórész
  • nehezen működő tollbetét

Értékelés: 2/5

Szólj hozzá!

Címkék: golyóstoll winning 20p wz-2005a

A bejegyzés trackback címe:

https://golyostoll.blog.hu/api/trackback/id/tr675376640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása