Golyóstoll blog

Golyóstollakkal, tollbetétekkel, és egyéb irodaszerekkel foglalkozó blog azoknak, akiknek nem mindegy, mivel írnak.

Friss topikok

  • Antolion: Csak egy érdekesség: lehet, hogy véletlen, de a méltán ismert s 16 évadot megért CSI-sorozatban a ... (2024.04.02. 22:52) Teszt: Zebra F-301
  • golyóstoll: @Teréz_Pitykéz: Sajnos nem ismerek olyan zseléstollat, ami ebből a szempontból lényegesen jobb len... (2023.08.22. 22:03) Teszt: United Office Gel (LIDL)
  • golyóstoll: @Liu: Köszi a jelzést. Már én is találkoztam vele, de most a teljesség kedvéért bekerült az írásba... (2023.08.14. 22:50) Teszt és történet: ICO 70, ICO Scripto
  • golyóstoll: @Liu: www.volf-concorde.cz/eshop/163/kulickove-pero-concorde-classic-stribrne-4barevne.html?cookie... (2023.08.14. 22:45) Teszt: ICO Kaméleon
  • golyóstoll: Sic transit gloria mundi... (2023.03.10. 22:24) rOtring múzeum

Fisher tollbetétekről, és Mr. Fisherről

2014.03.13. 07:00 golyóstoll

Ahogy azt már többször említettem, a Fisher Space Pen tollak meglehetősen ismertek, és nagy népszerűségnek örvendenek a golyóstoll kedvelők körében. Korábban már linkeltem videókat a gyártásról, illetve felajánlottam, hogy a kérdéseiteket továbbítom a gyártásban korábban tevékenykedő úr felé.

Sajnos azonban nem számítottam arra, hogy a blog látogatói meglehetősen félénkek, vagy mégsem érdekel benneteket a téma, ezért nem volt túljelentkezés a kérdések tekintetében. Sebaj, megkérdeztem én, ami eszembe juitott. Alább olvashatjátok a kérdéseimet, és a rá kapott válaszokat, természetesen lefordítva.

A válaszokért szeretnék köszönetet mondani Paul Satonin úrnak, akivel egy, a Fisher tollbetétek problémájával kapcsolatos panasznál akadtam össze az interneten, a hozzászólások között.

Fisher_garancia.jpgPaul C. Fisher minőségi garanciája minden Space Pen dobozán szerepel

Melyik területeken dolgozott a gyárban?

A hegy-, a tinta- és a tollbetét gyártó üzemrészben is dolgoztam.

Hogyan készülnek a tollbetétek?

Ez a videó bemutatja a gyártás folyamatát: http://www.cheapspacepens.co.uk/Space-Pen-Videos.aspx

Hogyan gyártják a tollbetét fémtartályát?

Ezeket készen vásárolták egy beszállítótól.

Használ jelenleg Fisher tollbetéteket? Mi a véleménye?

Igen, jelenleg is ilyet használok.

Azt gondolom, hogy a mostanában tapasztalható tollbetét problémákat a tinta okozza. A kilencvenes évek elején hagyták abba a tintagyártást. Mikor még ott dolgoztam, nem emlékszem hogy hasonló problémáink lettek volna. Mikor én irányítottam a tollbetét gyártást, nem volt hasonló minőségi gondunk.

Milyen munkahely volt a Fisher gyár? Van olyan érdekes története, amit megosztana a blog olvasóival?

Paul C. Fisher különösen a tintájára volt büszke. Ez a Space Pen működésének a kulcsa, és ezt volt a legnehezebb kifejleszteni. A tintakészítő részlegen több száz gallon különféle tinta legyártásában vettem részt az idősebb Virgil Furlow-val és a fiával

Mr. Fisher találta fel ezen kívül a radírozható tintát is, amit a BIC tollgyár tett híressé. Szabadalomsértésért be is perelte őket, amit végül megnyert. Szintén az ő találmánya volt többféle különböző illatosított tinta. Például gyártottunk olyat, ami gyökérsör (root beer) illatú volt amikor írt vele az ember, de más illatúakat is. Ezeket nagyon jópofának tartottam. Azt hiszem Mr. Fisher onnan kapta az ötletet, hogy a francia származású feleségének a családja egy franciaországi parfümcég tulajdonosa volt.

Egyébként kivételes munkaadó volt. A Challenger SST 1986-os katasztrófájának idején a hegy gyártó üzemrészben dolgoztam. Emlékszem, ahogy Mr. Fisher végigjárta a gyárat, hogy mindannyiunkkal közölje a rossz hírt. Ez volt a kevés közül az egyik alkalom, amikor szomorúnak tűnt. Mindig nyitott volt a munkavállalók felé, és arra biztatott, hogy mondjuk el, ha bármilyen ötletünk, vagy javaslatunk van. Ő volt a legjobb munkaadó, akinek valaha dolgoztam. Egy kék színű kombi Ford-dal járt, és a gyár fölötti lakásban lakott, hogy bármikor lesétálhasson a gyártásba, ha új ötlete támadt. Rendkívül szerény ember volt. Olyan autót vehetett volna, és oda költözhetett volna, ahová csak akar. Azt hiszem nagyjából 200 szabadalmat jegyeztetett be élete során.

Köszönöm, hogy megosztotta velünk ezeket a dolgokat, és jó egészséget kívánok!

Szólj hozzá!

Címkék: fisher space-pen Paul-Fisher

A bejegyzés trackback címe:

https://golyostoll.blog.hu/api/trackback/id/tr485857778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása